Heateo Sihtasutus:
Telliskivi 60a, A3 (3. korrus)
info@heategu.ee
a/a EE782200221022367526

Miks hinnata ühiskondlikku mõju?

Birgit Heateost kirjutab värskes Kaubandus-Tööstuskoja Teatajas (lk 13), miks ikkagi oleks vaja hakata mõõtma kodanikuühenduste tegevuste ühiskondlikku mõju.

Heateo kogemus on näidanud, et paljud kodanikualgatused tuginevad oma mõju tutvustades pigem sisetundele ja usule tegevuste kasulikkusest, kui muutuste protsessi kirjeldamisele ja mõju tõestamisele. Sageli ei osata kriitiliselt hinnata, kas konkreetsed tegevused ikka põhjustavad ühiskonnas soovitud muutust soovitud ulatuses, ning mõju asemel kirjeldatakse tihti ainult tegevusi või nende tulemusi.

Olukorras, kus rahastajad pööravad järjest enam tähelepanu organisatsioonide poolt loodava ühiskondliku väärtuse tõestatusele, on möödapääsmatu, et sotsiaalsete probleemidega tegelevad kodanikualgatused peavad õppima oma tegevuse mõju paremini hindama ja sõnastama. Isegi kui kõik kodanikuühendused ei jõua kohe esimeste katsetustega üheselt töötavate mudeliteni, on oluline õppida vahet tegema tegevuste ja mõju kirjeldamise vahel. Meie soov on, et Heateo algatatud mõju hindamise projekt tekitaks diskussiooni ühiskondliku mõju hindamise teemal ja pakuks organisatsioonidele ka praktilist tuge enda jaoks toimivate lahenduste leidmisel.

Loe artiklit Teatajast:

[issuu width=420 height=297 backgroundColor=%23222222 documentId=120322073318-6440c32338354734b45e87a8b3b39c44 name=teataja_6_kaubanduskoda_pisike username=kaubanduskoda tag=kaubanduskoda unit=px id=c3ce0567-8c3f-c529-da0c-5ddb73a4ce17 v=2]

Kommenteeri