Esitleme laiapõhjalist heategevusuuringut
Miks, kellele, millises vormis, kui palju, mis tingimustel ja milliste ootustega annetab täna oma raha, aega, teadmisi või üleliigseid asju Eesti tööealine elanik? Mis on tema jaoks kõige pakilisem probleemkoht Eesti ühiskonnas? Kas ta teab mõnda sotsiaalset ettevõtet? Või on suisa mõne klient?
Heateo Sihtasutus on periooditi ja koostöös pikaajalise partneriga TNS Emor viinud läbi uuringuid, saamaks ajakohast infot Eesti inimeste heategevus-käitumise ja -teadlikkuse kohta. On ju heategevuses osalemine reageering ühiskonnas toimuvale ning seetõttu on ka heategevusega seotud hoiakud pidevas muutumises/arengus. Loomulikult räägib teiselt poolt kaasa inimese harjumused ja tavad või usaldus mõne konkreetse organisatsiooni vastu. Lõpuks ei tohi alahinnata ka reageeringuid mõnele suurele kampaaniale või erakorralisele nähtusele.
Käesoleva aasta suve- ja sügisperioodil viisime Koos Emoriga läbi järjekordse küsitluse, et saada infot inimeste tänaste eelistuste ja harjumuste kohta seoses annetamisega (kuhu, miks, millises vormis, kes kui palju, mis tingimustel ja intervalliga ning milliste ootustega); samuti sotsiaalsete brändide tuntuse ning sotsiaalse ettevõtluse valdkonnateadlikkuse kohta.
Küsimustikku aitasid Heateo inimestel ette valmistada SOS Lasteküla Eesti Ühing, MTÜ Uuskasutus, Noored Kooli SA, Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik, Terve Eesti SA ja Eesti Lastekaitse Liit. Uuringu viis läbi ja raporti koostas TNS Emor. Uuringut toetas Kodanikuühiskonna Sihtkapital.