Heateo Sihtasutus:
Telliskivi 60a, A3 (3. korrus)
info@heategu.ee
a/a EE782200221022367526

Bloom Design – läbimõeldud disainlahenduste abil edukaks

Silmapaistvus ja läbimõeldud turunduselemendid ei ole vaid äriettevõtete pärusmaa. Ka kolmanda sektori organisatsioonid peavad äratama tähelepanu, et püstitatud ühiskondlikke eesmärke edukalt ja efektiivselt täita. Heategu käis külas hea partneri Bloomi hubases ja mõnusas kontoris, et neid lähemalt tundma õppida ja uurida, mis neid vabatahtliku tegevusega algust tegema ajendas.

Kes on Bloom Design ja kuidas Te Heateo juurde jõudsite?

Bloom on väike disainistuudio inimestega, kes meisterdavad mõtestatud professionaalset disaini. Alustasime tööd 2006. aastal, mil kokku tulid trükivaldkonnas tegutsevad professionaalid eesmärgiga asutada disainile suunatud ettevõte. Kuigi tollal tegelesime vaid trükidisainiga, oleme tänaseks palju arenenud ja sellest valdkonnast välja kasvanud. Nüüd aitame erinevatel firmadel luua kõiksugu disainilahendusi, olgu tegemist siis trüki-, veebi- või nn liikuva meediaga.

Heateo juurde jõudsime omal algatusel. Avaldasite artikli Eesti Kaubandus-Tööstuskoja uudiskirjas, mis meie tähelepanu köitis ja ühendust võtma innustas. Enamasti aga jõuavad igasugused heategevusele suunatud projektid meieni klientide kaudu.

Tavaliselt on kolmas sektor see, kes endale partnereid otsib, ning äriettevõtete poolseid algatusi ei ole palju. Olete edukas ja toimekas ettevõte. Miks otsustasite pro bono partnerlusega tegelema hakata just enda algatusel ja kas soovitaksite seda ka teistele?

Kui räägime konkreetselt Heateost, siis koostöö teiega tuli justkui loogilise sammuna. Disainivaldkond on väga vastutusrikas ja kõiksugu väiksemad asjad võivad ühiskonnas kaasa tuua suuri muutusi. Alati kui tegeleme projektidega, siis eelistame valida just selliseid lahendusi, mis lisaks sellele ühele kliendile võiksid kaasa tuua positiivseid muutusi ka kogukonnas. Heateo puhul oli selliseks stiimuliks võimalus aidata kaasa ühiskonnas olulise teema arutamise hõlbustamisele ja anda oma panus teie töösse.

Teine asi, mis meid heategevuse ja Heateo juurde tõi, oli soov ja võimalus õppida teie tegutsemisviisidest. Teie eestvedamisel toimuvad suuremad projektid ja algatused, mis võivad pakkuda inspiratsiooni ja võimalusi ka meie igapäevatöö edendamiseks ja suunata kommertstoodete valmimist.

Kindlasti on kõigil erasektori ettevõtetel kasulik teha head. Kui vaadelda seda teemat just disaini mätta otsast ja näha ühiskonnast tervikpilti, siis kõik elemendid on mingil viisil omavahel seotud. Isegi väiksem panus ühiskonna arengusse ja pisikesed heateod panevad nö tiigi lainetama. Tavaliselt tuleb headele tegudele kulutatud ressurss kaarega tagasi ka materiaalsele kasumile orienteerunud firmadele. Seega tasub kindlasti ära isegi väiksemamahuline panustamine ühiskonna kriitiliste probleemide lahendamisse.

Meie esimene koostööprojekt oli Arvamusfestival ja selleks puhuks välja töötatud flaierid. Kust saite inspiratsiooni ja kuidas teie tooted valmivad?

DSC_0181Ehk ma lõhun sellele küsimusele vastates muinasjutulist pilti disainerist kui loomeinimesest, kuna tegelikult tulevad need lahendused läbi töö ja katsetamise. Pärast mõtete jagamist, kokkuvõtmist ja idee teostust anname selle kliendile tutvumiseks ja tagasiside põhjal kujundame algse variandi ümber. See on tegelikult küllaltki pikk protsess, mis nõuab palju tööd ja vaeva.

Sotsiaalse innovatsiooni voldiku sünd algas just lähteülesande tõlgendamisega. Nimelt ei olnud eesmärk töötada välja pelgalt info jagamise materjali, vaid valminud visuaalist pidi saama platvorm, mis paneks inimesi teatud viisil tegutsema ja teatud asjade peale mõtlema. Antud hetkel siis sotsiaalsetele teemadele ja ühiskondlike probleemide lahendamisele.

Miks peaksid ka kolmanda sektori ettevõtted üldse panustama disainlahendustesse?

Disainilik lähenemine ei peitu kindlasti ainult visuaalses pooles.

Läbimõeldud disain võib teha sõnumi selgemaks, kuid ka teenuse paremaks ja organisatsiooni sisemise toimimise efektiivsemaks. Hea disaini tuumas on inimeste keskne mõtlemine. Kui näiteks on vaja valmistada postrit, siis kindlasti tuleks minna õue ja näidata seda inimestele, küsida nende arvamust. Seda mitte ainult visuaalse poole kohta vaid ka eesmärgi kohta – kas see tekitab neis soovi liituda, annetada ja aidata.

Me ise oleme kõige uhkemad projektide üle, kus jõuame koos kliendiga selgusele, et tegelikult ei ole tal vaja neid asju mida ta on tulnud meie juurde tegema. Meie usume, et hea disain on ennekõike eesmärgipärane. Seega puurime alati välja selle, mida ettevõtmisel tegelikult vaja on, et enda eesmärke täita. Näiteks logo uuenduse asemel klienditeeninduse parendamine või otsepostituse asemel ettevõtte tegevuse läbipaistvamaks muutmine. Pahatihti on probleemide põhjus hoopis mujal peidus ja need algavad juba ammu enne konkreetset disainlahendust.

Täname meie head partnerit Bloomi hea koostöö eest! Jääme huviga ootama edasist koostööd ja selle käigus sündinud uusi mõtteid. 

Kommenteeri