Heateo Sihtasutus:
Telliskivi 60a, A3 (3. korrus)
info@heategu.ee
a/a EE782200221022367526

Hälis Rooste: Ettevõtlik Kool muudab tunnid põnevaks ja eluliseks

EV logoHeateo uue portfelliliikme, Ettevõtliku Kooli juht Hälis Rooste andis kiire sissevaate põneva ja elulise õppe juurutamise köögipoolde.

Eelmisel aastal tõstatus Eesti haridusmaastikul küsimus, kas meie kool on huvitav? Kas ta on huvitav õpilasele ja ka õpetajale? Ettevõtliku Kooli võrgustik on Ida-Virumaal tegutsenud juba seitse aastat ja teinud tööd selle nimel, et kool ja ka lasteaed oleksid põnevad ja elulised.

Võib öelda, et oleme olnud Eesti kooli huvitavuse küsimusele vastuse otsimise ja lahenduste leidmisega ajast eest ning töötame jõuliselt ettevõtliku õppe üle-eestilise laiendamise nimel. Haridusprogrammi Ettevõtlik Kool eesmärk on tõsta õppeasutustes antava hariduse kvaliteeti, mille kaudu on ka noored oma elus edukamad. Nad saavad endaga hästi hakkama ja on valmis panustama ühiskonda. Kuid hariduse kvaliteeti saab tõsta vaid siis, kui kool ja ka lasteaed on õpilase jaoks huvitavad ning ta tahab sinna hea meelega minna. Kui Eesti õpilased paistavad enda teadmiste osas isegi maailma mastaabis hästi silma, on enamik OECD riikide õpilased koolis palju õnnelikumad[1].

Oleme võrgustiku õppeasutustega ühiselt mõistnud, et kooli saab huvitavamaks muuta, kui kaasata õppetöösse partnereid, olgu nendeks siis praktikud, spetsialistid või ka lapsevanemad. Inimesed, kes saavad enda elu-või töökogemusega anda õppetööle selle lisaväärtuse, mis seob õpilaste jaoks tunnis õpitu päris eluga. Pythagorase teoreemi on palju lihtsam mõista, kui ehitaja selgitab, kuidas ta seda oma igapäevatöös kasutab.

Haridusalgatuste pudelikaelaks on sageli mitte puuduvad meetodid, vaid nende teekond õpetaja klassiruumi ja kooli igapäevasesse sisulisse juhtimisse. Tekib küsimus, et kuidas küll üks õppeasutus suudab kõike eelpool mainitut ja muudki veel oma majas ellu viia. Kust alustada? Ettevõtlikkuse kompetentside arendamiseks õppeasutuses oleme kooli või lasteaia meeskonnale toeks loonud süsteemse lähenemise ehk mudeli, mille järgi tegutseda.

Ettevõtliku kooli mudeli kolme etappi saaks lühidalt kirjeldada nii: esimeses etapis toimub Ettevõtliku Kooli ja kõigi selle osadega tutvumine. Õppeasutus seab endale eesmärgi ja visiooni, kuidas ja milliseks ettevõtlikuks õppeasutuseks ta soovib saada. Teises etapis toimub õppeasutuses sisuline töö: hakatakse rakendama ettevõtlikku õpet, kaardistatakse koostööpartnereid, luuakse ettevõtlikkuse meeskond, saadakse täiendkoolitust jne. Viimases ehk kolmandas etapis teeb õppeasutus soovikorral läbi enesehindamise, mille positiivse tulemuse korral on võimalik saavutada tiitel „Ettevõtlik kool“ või „Ettevõtlik lasteaed“.

Hakkas huvi pakkuma? Ma loodan küll, sest koos on ikka kergem õppetunde põnevaks muuta. Tutvu lähemalt Ettevõtliku Kooli sisu ja tegemistega kodulehel www.evkool.ee või otsi üles meid Facebookis!

Kui me koos TAHAME sama asja, siis me SUUDAME ja TEEME selle ära, täpselt nii, nagu tahame, et meie noored teeksid!


[1] „PISA 2012 uuringu tulemuste kokkuvõte“ (2013), Haridus- ja Teadusministeerium, http://www.hm.ee/index.php?popup=download&id=12474

Kommenteeri