Heateo Sihtasutus:
Telliskivi 60a, A3 (3. korrus)
info@heategu.ee
a/a EE782200221022367526

Ajujahi järgmisesse vooru pääses 9 sotsiaalse ettevõtluse ideed

30. novembril avalikustati sada parimat ideed, mis pääsesid ettevõtluskonkursi Ajujaht järgmisesse vooru. Konkursile esitatud 25 sotsiaalse ettevõtluse ideest üheksa jätkavad samuti võistlemist.

Edasi pääsesid:

  • you do.ee – teenus, mis aitab kiiresti leida kunstniku, parandada kraani, riputada lühtrit, kohtuda lennujaamas sõbraga. Kui sul ei ole aega, et teha midagi, siis teeb seda keegi teine.
  • Korda6 – veebiteenus, mille abil on lihtne õpitut üle korrata. Eelkõige on see sõnavara kordamiseks keeleõppes ning definitsioonide, aastaarvude jms meelde jätmiseks.
  • Kärg – mängustatud, sotsiaalset ettevõtlust vahendav ja võimendav platvorm, mis edendab projektipõhise töö otsimist ja pakkumist ning kindlustab selle kvaliteedi läbi partnervõrgustiku.
  • Liiklustehniline ohutus – teedele tuuakse “arukad” liiklusmärgid, tänu millele jalakäijad ja autojuhid hajameelsuse tõttu õnnetustesse ei satu.
  • MinuSport – veebikeskkond, mis on mõeldud individuaalspordiga tegelevatele inimestele vanuses 16-34 ning mille eesmärgiks on edendada sporti nii Eestis kui ka mujal maailmas.
  • Noored Liidrid – portaal, mille kaudu vahendada noortele juhtimisnõu ja kogemuslugusid, et muuta ühiskonnas valitsevat passiivset suhtumist. Selleks, et olla mõtteviisilt liider, ei pea olema positsioonilt juht!
  • rentonia.com – rahvusvaheline rendiportaal, mis pakub võimalust kasutajatel rentida välja oma vara või leida sobivaid asju teistelt kasutajatelt oma lähiümbruses või kaugemal reisil olles.
  • Sophistiko – online-teenused õpilastele ja õpetajatele õppematerjalide jagamiseks, leidmiseks ning sotsialiseerumiseks. Sophistiko kombineerib endas annaabi.ee ning Facebooki.
  • Takso Lapsele – personaalne taksoteenus kuni 18-aastastele lastele lapsevanema tellimisel.

“Tore oli, et ideid oli väga erinevatest valdkondadest. Osade ideede puhul oli näha, et algatajad on seda ideed juba pikemalt planeerinud ja läbi mõelnud. Teiste puhul tundus idee veel veidi toores – näiteks jäi selgusetuks, mismoodi kavatsetakse ettevõtlustulu teenida. Toode või teenus iseenesest ei garanteeri veel ettevõtlustegevust,” kommenteeris SEVi juhatuse liige ja Ajujahi sotsiaalse ettevõtluse ideede üks hindajatest, Riinu Lepa. “Lähtudes sotsiaalse ettevõtluse valdkonnast, tekkis osade ideede puhul küsimus, kas see ikka vastab aktuaalsele ühiskondlikule vajadusele ja aitab ühiskonnas püsivat positiivset muutust luua. Samas ideede hindajana tahaks ära tunda ja võimaluse anda ka väga algusjärgus ideedele. Eks edaspidi ole näha, kas võimalus anti õigetele meeskondadele.”

Välja valitud saja idee meeskonnad kutsutakse 16. ja 17. detsembril žürii ette oma ideed esitlema. Veenvamalt oma äriideed tutvustanud meeskondadest 25 pääseb edasi jaanuarist märtsini vältavasse konkursi koolitus- ja arenguprogrammi. Märtsis ja aprillis on kõigil huvilistel võimalik Ajujahile kaasa elada kaheksaosalise telesaate vahendusel ETV-s, konkursi võitja selgub televisiooni otseülekandes finaalgalal mai alguses.

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partneriks on SEB. Konkursi valdkondlikud toetajad on Heateo Sihtasutus, Tallinna Ettevõtlusinkubaator, Eesti Hotellide ja Restoranide Liit ning Tartu Loomemajanduskeskus. Ajujahti toetavad ka Arengufond, Skype Eesti, Loov Eesti, Technopolis Ülemiste, Ülemiste City, Tallinna Ettevõtlusamet ja Tartu linn.

Allikas: Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku uudiskiri

Kommenteeri